ایزوگام دارای لایه‌های مختلفی است که مقاومت خوبی در در برابر انواع فشارهای سطح و جانبی از خود نشان می‌دهد. با این حال در استفاده از ایزوگام لازم است تا نکاتی را رعایت کنید.

یکی از این نکات، عدم برخورد اجسام نوک‌تیز و برنده با سطح ایزوگام است. به ویژه هنگامی که از ایزوگام فویل‌دار استفاده می‌کنید، می‌بایست مراقبت بیشتری داشته باشید تا اجسامی مثل میخ، سنگ‌های تیز، کفش با کفه خشن و زبر با آن برخورد نداشته باشد.

ایزوگام پشت بام

راه رفتن روی ایزوگام

راه رفتن عادی روی ایزوگام مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کند. مگر در حالتی که کفه کفش شما خشن یا دارای لبه‌های تیز باشد. در این صورت بهتر است از کفشی دیگر یا دمپایی برای عبور و مرور روی پشت بام استفاده نمایید.

همچنین لازم است دقت کنید که ضایعات فلزی یا مصالح ساختمانی روی سطح ایزوگام و زیر کفش شما قرار نگیرد. زیرا در این صورت ایزوگام آسیب می‌بیند و در ممکن است باعث بریدگی یا پارگی آن شود.

مراقبت از ایزوگام

در شرایط عادی، سطح پشت بام محل رفت و آمد زیادی نیست و اگر نکات ایمنی و فنی لازم را برای محافظت از ایزوگام رعایت نمایید، مشکل خاصی برای استفاده‌ی محدود و متداول از ایزوگام روی پشت بام وجود ندارد.

فقط لازم است تا دقت کافی را به خرج دهید و از برخورد اجسام تیز و مواد شیمیایی که می‌تواند ایزوگام را خراب کند، جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.