انتخاب بهترین فصل برای انجام ایزوگام بر اساس معیارهای مختلف قابل انجام است. آنچه باعث می‌شود تا برخی فصل‌های سال برای ایزوگام مناسب‌تر باشد به دلایل زیر است.

  1. پیش از شروع فصل بارش‌های فصلی برای جلوگیری از چکه سقف.
  2. زمان‌هایی که دمای هوا برای نصب ایزوگام مناسب است.
  3. زمان‌هایی که به دلیل کمتر بودن بارش، سطح بام خشک است و تا مدتی که ایزوگام به خوبی نصب شود، بارش‌هایی پیش‌بینی نشود.

ایزوگام روی پشت بام

بهترین فصل نصب ایزوگام

با توجه به معیارهای بالا، بهترین زمان برای نصب ایزوگام ماه‌های انتهایی فصل تابستان است که تمامی شرایط بالا را دارند و به همین دلیل بیشتر افراد در ماه‌های مرداد و شهریور و ابتدا پایین کار نصب ایزوگام را انجام می‌دهند.

توجه به این نکته ضروری است که در زمان نصب ایزوگام، باید دقت شود که سطح مورد نظر برای نصب ایزوگام کاملا خشک باشد تا ایزوگام به خوبی روی سطح چسبندگی ایجاد کند و باعث طبله کردن ایزوگام نشود.

نکات دیگر برای زمان نصب ایزوگام

یکی دیگر از نکات که در مورد زمان نصب ایزوگام باید رعایت شود، انتظار کافی برای خشک‌شدن زیرسازی ایزوگام است. اگر در لایه‌ی زیرین ایزوگام از بتن یا سایر مصالح برای ساخت و شیب‌بندی استفاده شده است، مدتی باید منتظر بمانید تا سطح کاملا خشک شود و رطوبتی داخل ساختمان باقی نماند.

باقی‌ماندن رطوبت در زیر ایزوگام، باعث خرابی زودتر آن می‌شود و هزینه‌های انجام شده برای خرید ایزوگام و نصب ایزوگام را هدر می‌دهد.

همچنین لازم است تا بسته به دمای هوا و شرایط جوی منطقه، از نوع مناسب ایزوگام که بهترین کارایی را داشته باشد خریداری و نصب گردد.

آیا در فصل‌های دیگر، نصب ایزوگام ناممکن است ؟

نصب ایزوگام در تمامی فصول سال قابل انجام است. به ویژه هنگامی که به دلیل خرابی، سقف چکه می‌کند، لازم است تا در کمترین زمان، ترمیم یا تعویض ایزوگام انجام شود. برای نصب ایزوگام در فصول سرد سال، لازم است تا از ایزوگام زمستانی استفاده شود که قابلیت چسبندگی در دمای سرد را دارا می‌باشد.

نصب ایزوگام در هوای سرد به نکات دیگری نیز وابسته است تا از ترک‌خوردن ایزوگام در این هوا جلوگیری شود. شرایط نگهداری و حمل و نقل و باز کردن ایزوگام در دمای سرد به تجربه‌ی بیشتری نیاز دارد. بنابراین مخصوصا در فصول سرد سال برای نصب ایزوگام لازم است تا از خدمات نیروهای زبده استفاده نمایید.

سفارش خرید و نصب ایزوگام

برای سفارش خرید و نصب ایزوگام در مناطق مختلف و زمان‌های مختلف سال با ما تماس بگیرید تا مشاوره‌های لازم و خدمات مورد نیاز شما را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین قیمت ارائه نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.